Első beszámoló a „Kincset keresünk, kincset teremtünk!” c. tehetséggondozó programról

Első beszámoló

a „Kincset keresünk, kincset teremtünk!” c. tehetséggondozó programról

 

A „Kincset keresünk, kincset teremtünk!” című élmény- és felfedezésközpontú, komplex tehetséggondozó program megismerése után a környezettudatosság jegyében sor került a témával kapcsolatos ismeretek felelevenítésére.

Számos drámajátékot követve könnyebben tudták a tanulók megfogalmazni az egyéni erősségeiket. Kik vagyunk? Miben szeretnénk jók lenni?

Az éves programmal való ismerkedés után csoportokban megfogalmaztuk a célokat, elvárásokat. A kis projektelemekhez önként vállalhattak feladatokat a gyerekek. Ismerkedtünk a program során előforduló anyagokkal, technikákkal, továbbá megbeszéltük a kiállítási hely/mód szervezési kérdéseit, és azt, hogy mit szeretnénk majd bemutatni a program végén. A kezdő foglalkozások során rendkívül motiváltak, érdeklődők lettek a tanulók, már alig várták az aktív tevékenykedést.

A program címéhez igazodva megterveztük először rajzban, majd tanulói laptopokon logónkat: „Kincskereső Kincsteremtők”. Az elkészült „alkotásokat” kitűzőként is szeretnénk később viselni.

Szlogennek a program címét választottuk: „Kincset keresünk, kincset teremtünk!

Rendkívül kreatív ötletek születtek, nagyon élvezték a tervező munkát a gyerekek. Voltak, akik élményeiket fogalmazásban is megörökítették.

„Fürkésző” címmel természetismeret, környezetvédelem témakörben levelezős versenyt hirdettünk az osztályoknak. Párban vállaltak mentori feladatot egy-egy osztályhoz: ismertették a versenykiírást, és segítenek majd a feladatsorok, rajzok javításában, értékelésében is.

 

 

 

 

 

 

 

Örömmel készülünk a további feladatokra is!

  A programot szervező és megvalósító gyerekek és pedagógusok

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük