Első beszámoló
a „Kincset keresünk, kincset teremtünk!” c. tehetséggondozó programról
A „Kincset keresünk, kincset teremtünk!” című élmény- és felfedezésközpontú, komplex tehetséggondozó program megismerése után a környezettudatosság jegyében sor került a témával kapcsolatos ismeretek felelevenítésére.
Számos drámajátékot követve könnyebben tudták a tanulók megfogalmazni az egyéni erősségeiket. Kik vagyunk? Miben szeretnénk jók lenni?
Az éves programmal való ismerkedés után csoportokban megfogalmaztuk a célokat, elvárásokat. A kis projektelemekhez önként vállalhattak feladatokat a gyerekek. Ismerkedtünk a program során előforduló anyagokkal, technikákkal, továbbá megbeszéltük a kiállítási hely/mód szervezési kérdéseit, és azt, hogy mit szeretnénk majd bemutatni a program végén. A kezdő foglalkozások során rendkívül motiváltak, érdeklődők lettek a tanulók, már alig várták az aktív tevékenykedést.
A program címéhez igazodva megterveztük először rajzban, majd tanulói laptopokon logónkat: „Kincskereső Kincsteremtők”. Az elkészült „alkotásokat” kitűzőként is szeretnénk később viselni.
Szlogennek a program címét választottuk: „Kincset keresünk, kincset teremtünk!
Rendkívül kreatív ötletek születtek, nagyon élvezték a tervező munkát a gyerekek. Voltak, akik élményeiket fogalmazásban is megörökítették.
„Fürkésző” címmel természetismeret, környezetvédelem témakörben levelezős versenyt hirdettünk az osztályoknak. Párban vállaltak mentori feladatot egy-egy osztályhoz: ismertették a versenykiírást, és segítenek majd a feladatsorok, rajzok javításában, értékelésében is.
Örömmel készülünk a további feladatokra is!
A programot szervező és megvalósító gyerekek és pedagógusok