Tehetséggondozás

A nevelő-oktató munkánkat mindig a gyerekek szeretete, tisztelete jellemzi.
A tanulók érzik, hogy a bennük rejlő értékeket tartjuk fontosnak.
Változatos tevékenységi formákon keresztül elősegítjük a tanulók adottságainak, képességeinek feltárását, fejlesztését, a tehetséggondozást.
A legkülönbözőbb színtereken valósítjuk ezt meg (pl.: gyűjtőmunkák, prezentációk készítése, furulyatanulás, színjáték, festészet – ezek lehetőségnek biztosítása az iskola falain belül, stb.).
A hagyományok és a kialakult értékek megőrzése mellett tág teret nyit minden újszerű tanulói, nevelői, szülői kezdeményezésnek.
Olyan személyi és tárgyi feltételeket biztosítunk, hogy a gyermek és a szülő egyaránt érezze: minden esélye megvan a tanulónak az értelmi és érzelmi fejlődésre (pl. felzárkóztatók, délutáni egyéni foglalkozások, tanulópárok alakítása).

A 2013/2014-es tanévben futó tehetséggondozó programunk

A projekt az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett, A hátrányos helyzetű térségekben élő tehetséges fiatalok támogatása című, NTP-HHT-MPA-12 kódjelű pályázatra benyújtott NTP-HHT-MPA-12-023 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett és támogatott „Miből lesz a cserebogár?” c. pályázat támogatásából valósult meg.

Egy hónap a tehetségért
Miből lesz a cserebogár? –
ezt próbáltuk kideríteni!
Egymásról és magunkról is
megtudtunk „dolgokat”:
például sokkal ügyesebb a keze,
fürgébb a lába, hát még az esze…!
Szépen táncol (furulyál, énekel, rajzol, stb.).
Ez nekem is tetszik! Én is megpróbáltam!
Te is beiratkoztál?
Írtunk, előadtunk, kiállítottunk, vetélkedtünk,
sportoltunk, táncoltunk,
sok-sok jutalmat kaptunk.
Jó volt, abba sem hagyjuk!

Beszámolók a programsorozat egyik programjáról

Szent Mihály-napi projektnap

Izgatottan vártuk a 2013/2014-es tanév első projektnapját, hiszen minden évben nagyon érdekes programok várnak ilyenkor minket. (Az idei különleges volt, hiszen megtudhattuk, hogy iskolánk pályázatot nyert a Nemzeti Tehetség Program keretében, így több hétig tartó programsorozat veszi kezdetét iskolánkban a tehetség felfedezésének és gondozásának jegyében.)
Amikor megérkeztünk az iskolába, akkor mindenki bement az osztályba és ott megbeszéltük az aznapi feladatokat. Először elkészítettük a Terülj, terülj asztalká-t, amihez mindenki különleges finomságokat, gyümölcsös sütiket, szörpöket, lekvárokat és friss gyümölcsöket hozott. Elrendeztük a termésekből készült alkotásainkat is, amiket egyénileg csináltunk az iskolai kiállításra. Ezek után az egész iskola az udvaron gyülekezett, ott megbeszéltük az aznapi programokat, voltak például olyan osztályok, akik elmentek kirándulni Derenkre.
Volt faluséta is, amelynek keretében megnéztük a szögligeti házakat, beszélgettünk arról, hogy mikor épülhettek, milyen vallású emberek élhettek ott, és élnek mind a mai napig. Miután visszajöttünk az iskolába, kézműves foglalkozáson vettünk részt. Volt egy olyan feladat is, ahol minden osztály kapott egy borítékot és elő kellet egy olyan őszi foglalkozást adni, ami a borítékban lapult. Például: kukoricatörés, szilvalekvárfőzés, szőlőszüretelés. Nekem a nyolcadikosok műsora tetszett legjobban, szerintem nagyon jól sikerült, pedig nekik nem sok idejük volt a felkészülésre. Az is nagyon tetszett, amikor Anita tanár néni főzött különféle teákat, amiket meg is lehetett kóstolni. Nekem a „szerelmi bájital” ízlett a legjobban.
Így telt a Szent Mihály-napi projektnap! Úgy gondolom, mindannyian jól éreztük magunkat. Köszönjük a tanár néniknek és a tanár bácsiknak a gondos szervezést, reméljük, hogy hamarosan újabb izgalmas napot szerveznek nekünk!

Szent Mihály-nap

Az iskolánkban hagyománnyá vált Szent Mihály-napon a 7. és a 8. osztály a romfalut, Derenket látogatta meg. Az alsó osztályosok Pista bácsi tájházában és az iskolában végeztek érdekes feladatokat.
Minden osztály egyik feladata őszi gyümölcsökből és finom sütikből kompozíció készítése volt, amit lefényképeztek tanáraink, majd mi, gyerekek természetesen jóízűen később meg is ehettünk.
Akik viszont Derenken jártak, tesztet töltöttek ki csaptokban. A teszt kérdéseire próbáltunk minél pontosabb válaszokat adni, hiszen pontokat kaptunk rá.
Az osztályok hazaérkezése után a finom ebéd következett, majd a tantermünkben készülhettünk egy kis előadásra, amelynek keretében egy-egy őszi munkát kellett a nap végén megjeleníteni. A kicsik és nagyok is nagyon kreatívak voltak, ennek köszönhetően az előadások pedig érdekesek, humorosak.
Ezen a napon megismerhették a gyerekek az őszi munkák (kukoricatörés, lekvárfőzés, disznóölés stb.) nehéz és vidám oldalát is. Iskolánk Szent Mihály-napja az őszi „felszabadulás”, a vidámság, a régi „kisfarsang” hangulatát idézte fel, a népi hagyományok, a betakarítási munkálatok, szokások átélését tette lehetővé, tehát a múltba történő betekintés lehetőségét nyújtotta minden ménes-völgyis számára.
Köszönjük Pista bácsinak, lelkes szüleinknek, a segítőkész falubelieknek és fáradhatatlan tanárainknak!