2016. novemberében iskolánk 5 pedagógusa vett részt egy 30 órás akkreditált tanfolyamon, ahol megismerkedtünk a Matanda használatával. Már korábban is ismertem az eszközt, de most még több ismeretet szereztem a témában.
A játékosság és szemléletesség egyszerre valósítható meg a használatával. Már az 1. osztályban is jól alkalmaztam a memória fejlesztésére, majd a számok bontására, összeadásra és kivonásra. A relációk szemléltetése, megértése is könnyebben ment vele. 2. osztályban már kibővült a műveletek sora a szorzással, osztással, maradékos osztással is. A tízes átlépéseket is könnyebben megértik a gyermekek kirakva.
A páros és páratlan számok fogalmát egyszer kellett bemutatnom vele, hogy mindenki megértse a fogalmakat.
Differenciálásra is sok lehetőség adódik. A kirakást mindig lejegyezzük a füzetbe, ezzel is rendszerezzük a tudásunkat.
Ajánlom mindenkinek, akinek van gyengébb képességű tanulója, mert a kirakás segít a megértésben.
Az ügyesek viszont a törvényszerűségeket fedezhetik fel benne, logikus gondolkodásuk fejlődhet.
A nagyobbak a szimmetriát vagy kerület, területet is gyakorolhatnak rajta.
Néhány kép a tanulói füzetekből:
Duberné Vécsei Ildikó