A Matanda matematikai eszköz alkalmazása a tanításban

2016. novemberében iskolánk 5 pedagógusa vett részt egy 30 órás akkreditált tanfolyamon, ahol megismerkedtünk a Matanda használatával. Már korábban is ismertem az eszközt, de most még több ismeretet szereztem a témában.

A játékosság és szemléletesség egyszerre valósítható meg a használatával. Már az 1. osztályban is jól alkalmaztam a memória fejlesztésére, majd a számok bontására, összeadásra és kivonásra. A relációk szemléltetése, megértése is könnyebben ment vele. 2. osztályban már kibővült a műveletek sora a szorzással, osztással, maradékos osztással is. A tízes átlépéseket is könnyebben megértik a gyermekek kirakva.

A páros és páratlan számok fogalmát egyszer kellett bemutatnom vele, hogy mindenki megértse a fogalmakat.

Differenciálásra is sok lehetőség adódik. A kirakást mindig lejegyezzük a füzetbe, ezzel is rendszerezzük a tudásunkat.

Ajánlom mindenkinek, akinek van gyengébb képességű tanulója, mert a kirakás segít a megértésben.

Az ügyesek viszont a törvényszerűségeket fedezhetik fel benne, logikus gondolkodásuk fejlődhet.

A nagyobbak a szimmetriát vagy kerület, területet is gyakorolhatnak rajta.

Néhány kép a tanulói füzetekből:

 Duberné Vécsei Ildikó